30 september 2024

Jouw stem is belangrijk!

Tijdens de ALV (Algemene Leden Vergadering) van 2 maart 2024 vroeg het bestuur  toestemming om gesprekken op te starten met als doel te komen tot een fusie van de KBO’s van Heeswijk en Dinther.

De aanwezige leden spraken zich unaniem zeer positief uit over dit voorstel. Bij KBO-Dinther deden ze hetzelfde op haar ALV van 20 maart 2024 en ook hier spraken de aanwezige leden zich unaniem uit voor het opstarten van de gesprekken.

Kort daarop zijn de besturen bijeengekomen en gestart met de gesprekken. Samen vormden zij een stuurgroep bestaande uit 7 leden, naast de beide voorzitters en beide secretarissen nog 1 bestuurslid van elke KBO. Ook werd er een adviseur gezocht en gevonden in de persoon van onze regiovertegenwoordiger van KBO-Brabant, hij is bij de stuurgroep gesprekken aanwezig.

De overige bestuursleden hebben naar evenredige verdeling zitting in een van de vier werkgroepen. Op deze wijze zijn alle bestuursleden betrokken en dragen zo hun steentje bij. Inmiddels is het plan zover klaar om het aan u voor te leggen.

Als besturen hebben we de verantwoordelijkheid om het proces zorgvuldig uit te voeren. Daarom beleggen we op 22 oktober gelijktijdig in Dinther en Heeswijk een ALV met ledenraadpleging. We hebben uw stem nodig om te starten met de definitieve en noodzakelijke voorbereidingen voor de fusie.

Volgens planning houden wij op dezelfde dag ons najaarsfeest in de Aula van Gymnasium Bernrode. Dit is een mooie gelegenheid om voorafgaand aan het feestgedruis u het plan te presenteren. U bent welkom vanaf 13.30 uur, de start van de ledenvergadering is 14.00 uur.

Na de presentatie van het plan vragen we uw mening. Dat doet u door uw stem uit te brengen. Na telling van de stemming delen we de uitslag meteen mede. Als deze positief is maakt dat de weg vrij voor de fusie.

Het effectueren daarvan is gehouden aan een verklaring van geen bezwaar, af te geven door de Kamer van Koophandel. Deze verklaring wordt kort aansluitend aan deze bijeenkomst aangevraagd en het duurt ongeveer vier weken voordat deze wordt afgegeven.

We hopen dat u met velen komt om kennis te nemen, uw steun uit te spreken en vervolgens lekker te gaan genieten van de muziek onder genot van een hapje en een drankje.

Vanwege de zaalinrichting vragen we u ons even te laten weten of u komt. bel: 06-14155166 of stuur een mailtje aan; kboheeswijk.secr@gmail.com